En utbildning för dig som arbetar inom service, butiks- eller besöksnäring
Utbildningen ger grundläggande kunskap i
- Service- och försäljningsteknik
- Verbal kommunikation
- Hur man agerar i olika kund- och gästsituationer
- Olika behov beroende på mål- kundgrupp
- Säkerhet
- Metoder för gästundersökningar och utvärderingar av kundbemötande
En endagsutbildning enligt följande:
08. 00 Start och introduktion
Pass 1: Kunden är kung!
- Målgruppsanpassning
- Vad är god service?
- Hur hanterar jag klagomål?
10.00 Fika
Pass 2: Öka omsättning
- Hur får jag kunden att komma tillbaka
- Hur kan jag sälja mer
- Praktiska övningar i sälj mot kund
12.00 Lunch
Pass 3: Att möta missnöjda kunder
- Klagomålshantering
- Gästundersökningar
- Praktiska övningar i att bemöta klagande kunder
14.30 Fika
Pass 4: En säker arbetsmiljö
- Inventering av säkerhetsrisker
- Att förebygga rån/stöld
- Självförsvar
16.30: Avslut och utvärdering
Kursledare
Urban Wallin har sedan 17 års ålder varit ledare främst inom besöksnäringen. Han har erfarenhet av hotell, nöjesparker och evenemang och är van att leda och inspirera, inom såväl privata- och offentligt styrda företag.
Under de senaste åren har Urban varit programchef på Skansen och även arbetar med en del större tv-produktioner. Att förstå att förändringsarbete och företagsutveckling sker genom modiga och engagerade medarbetare är hans styrka och han är van att arbeta under hård konkurrens och i chefskapets alla led.